Eski Karakalem Teknikleri Ve Ressamların Çizimleri
Öncelikle aşağıda belirteceğim ressamlardan ve karakalem ağırlıklı çalışmalarından bahsetmeden önce;Nasıl ki bir çoğumuz Yeşilçam eski türk filmlerini severek izler,bende yüzlerce yıl öncesine ait bu tarz çizimleri seviyorum.Aslında Eski olanı sevmemizdeki en önemli sebep ,o döneme ait insanların yaşam tarzları hakkında,o günkü dünyanın durumu hakkında çok net bilgiler edinmemizdir.Şöyle ki 1970 lere ait bir resim olsun ,film olsun ,seyrederken,o günkü insanların kıyafetleri,yedikleri ,içtikleri ,oturduğu evleri,arabaları …v.s örnekleri çoğaltmak mümkündür.Bu bilgilere direkt olarak ve kusursuz şekilde aracısız ulaşıyoruz.Boşuna dememişler duyduğuna değil,gördüğüne inan J tam bu noktada görsel sanatların önemini bir daha belirmek istedim.Diğer sanatlardan farkıda göze hitap eden kusursuz delillerdir.Ayrıca aşağıdaki ressamların çizimlerine bakarken sadece görsel olarak değilde o dönemin zorluklarına rağmen bu kadar güzel eser nasıl çıkmış ortaya ?bu anlamda bakmak lazım.Çünkü günümüzde resim çizerken bizler o kadar çok teknolojinin nimetlerinden faydalanıyoruz ki ,neredeyse çizimlerin her noktasında teknoloji var.Mesela bir karakalem portrede ,onlarca kalem kullanabiliyoruz.Bu kalemler içinde mekanik olanlarda var.En iyi kalemtraşları kullanıyoruz.En iyi silgiler,hatta en iyi kağıtları kullanıyoruz.Bu kağıt meselesini ressamların hayatı ve karakalemlerini anlattıktan sonra en alt kısıma eskiden kağıtlar nasıl yapılırdı onuda eklicem.Eskiden dedimse, aynı yolla bugünde yapılabilir.Anlatmak istediğim şey mesela ben kendim karakalem portre çizimlerinde en sevdiğim kağıt olarak shölleri kullanıyorum ‘’ shöller durex’’ Bunun yanında bazı arkadaşlar Bristol,canson,asitsiz kağıtlar v.s o kadar çokki örnekler…Oysa yüzlerce yıl önce bu kağıtları değil bulmak J hayal bile edilemezdi.Kağıt kalitesi çizimde çok önemlidir.Aşağıdaki örneklerini vermeye çalışacağım karakalemlerin çizerleriyle birlikte örneklerini,şu sebepten yazmaya çalıştım.Googlede çokca defa arama yaptım eski karakalemler diye tüm dillerde ama bir sonuca ulaşamadım.Sağdan solda toplayıp derlemeye çalıştım.Keşke hazırda olsaydıJ ama yok iş başa düştü.Bazı makaleleri çevirilerden yaptım ,cümle düşüklüğü olabilir.Bizim için asıl önemli olan örnek çizimlerdir geri kalanı sadece çizerini bilmek amaçlı yazılardır. www.karakalemresim.net
Mehmet Emin doğan
Goriushkin-Sorokopudov bir köylü ailenin çocuğu olarak doğdu. Gelecekte sanatçının sanatında ilk beceri PA Astrakhan oldu Onu Sanatlar St Petersburg Akademisi girmek için hazırlandı Vlasov,. 1895 yılında Goryushkin iki yıl sonra Akademisi Yüksek Sanat Okulu girdi ve - Akademisi. Tam ölçekli sınıfın sonunda, IE stüdyosunda çalıştı Repin. Goriushkin-Sorokopudov 1902 yılında Akademisi'nden mezun oldu. Tarihsel ve portre türü ve manzara - Bu zamana kadar, onun birincil yaratıcı çıkarlarını belirlenir. Sanatçını Karakalem örnekleri bize 100 yıl öncesinin teknikleri hakkında güzel fikirler veriyor.www.karakalemresim.net Sanatçı yaşam antik, ataerkil gelenekler, ulusal yaşamın çekti. "Yaroslavna en Lament" (1907) boyama diğerlerinden daha iyi tarihsel temalar üzerine resimler arasında, hangi duygusal açıdan önemli bir rol manzara. 1905 olayları, sanatçı çizimler ve suluboya bir dizi oluşturma ("Barikatlar. 1905", "malikâne yenilgisi", 1905) yanıtladı. 1908 yılında Goriushkin-Sorokopudov St Petersburg o Penza Sanat Koleji'nde öğretti Penza, taşındı. Sanatçı kompozisyon ve "Fiddler" (1902) gibi beceri çalışmasında, orijinal önünde idam edilmiştir ama en ilginç dönemi portreleri vardır.
Yıllar boyunca Goriushkin-Sorokopudov antik Rusya konusuna döndü. O "Prens İgor" (1910), ve manastır hayatı resmi, "dua Superior Anne" (1910), "Belfry" (1912, (1910) "Eski Şehir Pazar günü" tuval yazdı ).Ortak bir duygusal tanımlar bu çalışmaların en önemli bir rol manzara. 1917 devrimi Penza Okulu sanatsal üretim atölyelerine dönüştürülmüştür ve Goriushkin-Sorokopudov öğretmenlikten men edildi sonra. Sadece 1930 yılında öğretmenliğe döndü. 1930'ların başarılı eserler arasında birkaç manzara, tür sahneler ve portreler vardır.
Dünya Savaşı'ndan sonra Goriushkin-Sorokopudov kadar eğitimciler Penza Okulu yardım etmek, tartışma gösterileri katılan birçok genç sanatçı önerilir. 1964 yılında Moskova'da, 1956 yılında Penza ve Penza 1973 yılında sanatçının doğumunun 100. yıldönümü - Goriushkin-Sorokopudova Kişisel sergi, ölümünden sonra düzenledi.
Karakalem Örnek Çalışmaları:
Ağın Alexander (1817-1875)
Alexander Ağın ve kardeşi Basil yasadışı oğulları Horse Guards memuru, kısaltılmış isimleri de verebilir AP Elagina oldu. 1834 yılında, kardeşler Güzel Sanatlar Akademisi'ne girmek için St Petersburg'da geldi, ama sadece eski aldı. www.karakalemresim.net O K. Briullov tarafından tarihsel resim sınıfında okudu, ama ressam değildi: bir çizim öğretmen unvanı ile 1839 yılında piyasaya çıktı ve onun yaratıcı kaderi grafik ile bağlıdır.
Agina meslek ağırlıklı hiciv, çağdaş Rus edebiyatının gösteren edildi. Orta 1840'larda. O hikaye "Angry Man" EP Combs, Sketch "köşe Petersburg" II Panayev, şiiri "ev sahibi" Turgenyev gösterilmiştir. Mükemmel baskı sanatçı gravür EE Bernardskim bunu yakın getirmek için çalışma gravür onun çizimleri çevirmek. Birlikte, Nikolai Gogol tarafından "Ölü Canlar" ilk illüstrasyonlar yapti. 100 büyük ve 100 küçük şiirin ikinci baskısı eşlik edecek görüntüler, ancak yazar aniden yeniden ödeme reddetme ve sadece 100 büyük çizimler ile sınırlı idi ve her şekilde metin, bireysel sorunları, 4 olmadan bunları yayınlamak kendi planına göre. Böylece, geç 1846 ve erken 1847 yılında 72 renk yayımlandı (ve 100 - sadece 1892 yılında). Onlar önemli bir başarı vardı ve hala şiir göstermek için tüm girişimler en iyi kalır var. Onların gücü ve cazibesi - canlı türleri grotesk özetlenen, ama canlılığını kaybetmek istemiyorum. Sosyal psikolojik keskinliği ve hane halkı özellikleri, netlik ve plastik kompozisyon bütünlüğü sanatçı, genelleme önemli bir genişlik ve düşürücü etkisi yarattığı görüntüleri ekleyin.
Ağın böyle bir şey yapmak artık mümkün değildir. O, dergiler için küçük siparişleri kesintiye yoksulluk düştü. 1853 yılında, o Cadet Kolordu sanat öğretti Kiev, taşındı ve bir tiyatroda çalıştı - sahne ve makyaj. Zengin emlak, kolektör ve hamisi GS Tarnovsky'nin - Sonra Kachanivka sığındı. Orada öldü.
SANATÇININ YAKLAŞIK 150 YIL ÖNCESİNE AİT ÇİZİMLERİNE BAKALIM www.karakalemresim.net
Vladimir Favorsky (1886-1964)
Moskova okul programlarının atası Vladimir Favorsky (1886-1964), tanınmış bir klasik kitap illüstrasyonu olarak kabul edilebilir. VA gravürlerde Ayet S. Marshak Tabor, Leo Tolstoy hikayeleri, "Igor Kampanyası Lay", Konchalovsky'nin tarafından kitap "Bizim eski başkenti" ve diğer sanat eserleri onun temel ilkeleri yansıtıyordu. Yaratıcılık VA Tabor grafik ve roman sanatının dönemi altın çağı, dünya kültürünün tarihsel deneyimi ile ilişkilidir. Eski dil gravayury master eserlerinde bir ağaç taze ve orijinal geliyordu.
VA Tabor zamanla süren tekniklerinin iletimi için bir sistem geliştirmiştir:
- Farklı zamanlarda ve farklı mekânsal düzlemde meydana gelen olayları bir parça görüntüleri içinde kombinasyonu;
- Eylem ve eylem-string-kavşak çerçeve bir tür olarak ana pistin dışında tasvir Çoğul illüstrasyon;
- Sayfa çevirme ve resimlerde anahtar anları - doğrudan metin önünde küçük çizimler - sonunda eylemin tamamlanması açılış eylemin başlangıcında: - "anlatı" serisinin ilkesi.
Zamanla sürer Etkinlik, farklı şekillerde tasvir edilebilir: gerçekçi ve metaforik (sembolizm ve alegori kullanarak).
Onun yaratıcı yöntem Hakkında VA Tabor inandırıcı Puşkin'in eserlerinin iki spekülatif bir illüstrasyon örneği ile açıklanabilir - ". Eugene Onegin" "Fisherman Masal ve Balık" ve Bir edebi eserin yaratıcı okuma dönersek, sanatçının gözleri karakterleri yaşamak ve yazar sözel resimde gösterildiği her şeyi bakmak için denemek için her bakış açısından hareket ettiği dünyayı görmek belirlenmeye çalışılmıştır.
Süs dekorasyon belirli bir kitabın bir sistem oluşturma, VA Tabor bir edebi eser (parça, bölüm, vb içine bölünmesi) mimari yapı tespit etmeye çalıştılar. Bunun için o süs motifleri kullanılmıştır. Süs, konumu, üslup özellikleri çalışma için ayrılmıştır dönemi tarzında okuyucuya tanıtmak veya sanatsal ifade duygusal algı geliştirmek amacıyla kullanılmaktadır.
VA Tabor gibi mimari veya uygulamalı sanat formu, kitap dekorasyon tarzı en aktif savunucularından biri olduğuna inanılmaktadır.
Madde Tomsk bölgesel küçük kütüphane dayanmaktadır.
SANATÇININ FARKLI ÖRNEK ÇALIŞMALARINA BAKALIM :
Nikolai Fechin (1881 - 1955)
Rus ressam, sanatçı tablo ve çizimler, İzlenimcilik ve Art Nouveau temsilcisi.
1881 Bir Folyo-marangozluk atölyesi sahibi Kazan, Kasım 26 (8 Aralık) doğdu. O 1909 yılında mezun, Kazan Sanat Okulu (1895-1900) ve daha sonra da Sanatları (Studio Repin) ve St Petersburg Akademisi'nde okudu. O bir üyesiydi "Wanderers Derneği." 1909 o Kazan'da yaşayan ve yerel sanat okulunda öğretmenlik yaptı.
Doğal dinamik modelleme, Volga ev (; Cheremisskaya düğün, 1908, Carnegie Enstitüsü, Pittsburgh, Dökme, 1911, Tataristan Güzel Sanatlar Müzesi, Kazan lahana, 1909, Güzel Sanatlar, St Petersburg Akademisi Araştırma Müzesi) adanmış renkli resimlerinin yazarı olarak ortaya . Onun resimlerinde Empresyonist ayrı çubukla bazen çağdaş ritimlerin ölçeği ile birlikte, genişlemiş - (. Slaughter, 1910, age) elemanları protoekspressionizma ile O portreler, muhteşem ile adanın bağlayan içten ifadesi boyalı (1918 yılında Varya Adoratskogo, 1914 sanatçının babası, portre de -. Age)
ABD (1923) gitti, New York öğretmek için bir teklif aldı. New York'ta yaşayan ve 1927 yılından bu yana - kendi proje stüdyosunda üzerinde bir ev inşa etti Taos (New Mexico parçası), "neofolklornoy" iplik ile dekorasyon içinde. 1930'ların sonunda, Meksika ve Japonya'ya gitti o.Yava ziyaret etti. Daha sonraki dönemde, Los Angeles bölgesine taşındı. Başarıyla genellikle taşbaskı çevrilmiş parlak etnografik skeçler, büyük bir dizi bırakarak, çeşitli türler çalıştı. Laik bir portre gibi yankılanan bir başarı oldu. Ancak, bu zarif gösterişli setleri salonu övgü tanıtan, gibi büyük sanat tarafında eğer orada çalışıyor. Kişi (portreler D.D.Burlyuka ve eşi, 1923-1924, ailesi varisleri Burliuk, Hampton Bays, Long Island, ABD bir toplama) görüntüleri daha ciddi ve sanat dramatik.www.karakalemresim.net
Fechin 5 Ekim 1955 (şimdi Los Angeles'ta bir parçası) Santa Monica öldü. 1981 yılında, Taos Fechin Institute evinde kuruldu - müze ve eğitim merkezi.
BU SANATÇININ ÇİZİMLERİ YAKIN TARİHE ŞIK TUTAN TEKNİKLERİ BİZE GÖSTERMEKTEDİR.50 YIL ÖNCESİ DİYELİM
İçlerinden bazılarına dikkat ediniz o kadar gerçekçi ki.Özellikle gözlere ve gözlerdeki ışıltılara takılın derim.
Yukarıdaki örneklere lütfen dikkatli bakınız ,diğer ressamlardan farklı olarak,bu ressamın gerçek duyguyu en iyi şekilde yansıttığını düşünüyorum.Ressam 1. karakalem portre çizimde hüznü,2. çizimde geçmişte acılar yaşamış durgun bir kadını,3.çizimde kendine güveven heyecanlı çocuğu,4. resimde nerdeyse fotoğrafsı bir görüntü var çok realist bir çizim kendinden çok emin keskin bakışlı bir bayan çizimi…5 .resimdeki yaşlı gözlüklü bayan çizimde ise o hafif tebessüme,bilgi birikimine,olguluğa bakınız.Ve son resimde ki adamın gülüşüne bakınız çok detaya girmeden çok mutlu bir insanı nasıl kağıda aktarmış.Özetle bu sanatçının çizimlerin de duyguyu en üst seviyede kağıda aktardığını görüyorum. Mehmet Emin DOĞAN
Shmarinov Dementii A. (1907-1999)
Bir agronomisti ailesinin 29 Nisan (12 Mayıs), 1907'de Kazan'da doğdu. Onun hocası DN Kardovsky oldu Stüdyo Okulu K.P.Chemko (1923-1928), at, Kiev stüdyo N.A.Prahova (1919-1922) de ve Moskova'da okudu.Moskova'da yaşadı.
Anıtsal propaganda panelleri ("Stakhanovite hasadın Ustalar", "Sovyetler Birliği asil insanlar") yazdı. . - En iyi İkinci Dünya Savaşı (bir dizi çizim, "! Affetmiyorum, unutma" Boyama "geri arazi üzerine" ("Toplantı") öncelikle bir çizgi roman sanatçısı olarak ün kazanmış konulu onun şövale resim ve çizimler için bilinen bir sanatçı şövale olarak hareket O yazar ile iletişim içinde oluşturulan Gorki "Matvei Kozhemyakin of Life" için çizimler.
Gelenekçilik için toplam ters olan sanatçı "domiriskusnicheskoy" tarzı P.P.Sokolova kez (siyah suluboya aynı tekniği kullanarak) döndü.O yıllarda resmi sanatı için eşsiz - - trajedi ya da hüner-dramatik şevk Ancak, onun muhafazakar-romantik gelenekçilik arasındaki umutsuz etkileyici olağanüstü döngüleri bulundu. Bunlar sırasıyla, "Suç ve Ceza" için rakamlar (1935-1936) ve "Büyük Peter" Alexei Tolstoy (1940-1945) vardır. Onlar Leo Tolstoy (1953-1955) tarafından "Savaş ve Barış" tarihselliğini göstermek bitişik ve detay bulunmaktadır. Değişik derecelerde başarı ile de metinleri Puşkin ("Belkin", 1937), William Shakespeare ("Romeo ve Juliet", 1959-1960, "Onikinci Gece", 1964), Gogol ("Taras tasarlanmıştır Bulba ", 1969) ve diğerleri, ve monokrom teknikleri (kömür ve siyah suluboya) daima rengin uygulandığı nadir olgularda (Shakespeare) kıyasla daha anlamlı çalıştı. Onun daha sonra "çözülme-durgunluk" sırasında özellikle ünlü eserleri E. Hemingway'in romanına resimler var "For Lip" (1979). www.karakalemresim.net
RSFSC Sanatçılar (1959-1961, 1966-1968, 1972-1973) Birliği Moskova şubesi başkanı olarak yürüttüğü görevinde, ihtiyatlı bir liberal olarak ün kazandı. 1980 yılında Lenin Ödülü kazanan (yaratıcılık açısından). 1989 yılında yaptığı "avtomonografiya" "Yaşam ve İş" (1989) yayımlandı.
Shmarinov Ağustos 1999 30 Moskova'da öldü.
Sanatçı daha çok fotoroman tarzı çizimleri yapmıştır.Örnekleri aşağıdadır.
Yukarıdaki karakalem fotoroman örneklerinden 2. sinde kapıdan giren ailedeki duygu bütünlüğüne bakınız.3.sünde ise siyah ve beyazın ayırt edici unsurları ne kadarda yansıtılmış.Beyaz ve siyah arasındaki tüm tonlar neredeyse var. Mehmet emin DOĞAN karakalemresim.net site sahibi ve ressamı
Pieter Bruegel (Yaşlı) (1872-1898)
Ayrıca "köylü" (. Niderl. Pieter Bruegel, yaklaşık 1525-1569) olarak bilinen Pieter Bruegel, -yuzhnoniderlandsky grafiker ve ressam, bu adı sanatçıların giyen en ünlü ve önemli. Peyzaj ve tarz sahneler Usta. Sanatçının babası Pieter Brueghel the Younger (Cehennem) ve Jan Brueghel the Elder (Cennet). www.karakalemresim.net
Pieter Bruegel 1525 ve 1530 (tam tarihi bilinmiyor) arasında muhtemelen doğdu. Onun doğum yeri gibi bazı açıklamalar modern Hollanda Kuzey Brabant eyaleti, ve bu şehir hakkında köy Bregel içinde Breda şehir denir.
Brueghel yazılı sanatçının orijinal adı, ve onun çocukları tarafından yazılmış, ancak 1559 dan onun resimlerinde Bruegel imzalamaya başladı gibi.
Yaratıcı biyografi, bir grafik sanatçısı olarak başladı. Ortalarında 1540 gelindiğinde. O Peter Cook van Aalst stüdyoda okudu o, Antwerp İmparator Charles mahkeme ressam V.
Atölyede Van Aalst Bruegel 1551'de 1550 yılında hocasının ölümüne kadar çalıştı, Bruegel ressamlar Antwerp lonca benimsenen ve Jerome Cocu, baskılar ve baskılar satar için stüdyoya çalışmaya gitti.Atölyede Coca sanatçı ona büyük bir sanatçı temasını kendi varyasyonları açıklayan olduğunu hissediyorum yapılan, Bosch resimlerinin baskılarını gördüm.
Yıl 1552-1553 yılında, Coca Bruegel önerisi üzerine baskı kalitesi için tasarlanmış İtalyan manzara bir dizi çizim yapmak için, Fransa, İtalya, İsviçre için bir yolculuk yaptı. Roma antik eserlerin ve Rönesans başyapıtları, deniz unsurları ve Akdeniz'de pitoresk limanlar sarsıldı. Bu Roma, o minyatürcü Giulio Clov çalıştı olduğuna inanılmaktadır.
1553 yılında Bruegel hocası Van Aalst, Meryem (Meyken) kızı ile evlendi.
Hollandalı yayıncı Jerome kola ait matbaanın "Four Winds" için Antwerp 1556 Bruegel çalışmalarında. Burada çizimleri Brueghel gravür "okulda Eşek." Ve "Büyük balık küçük yiyin" edildi Zengin müşterilerinin zevkleri lütfen istekli, Kok baskılar üzerinde imzaları taklit etmek tereddüt etmedi. Yani gravür "Büyük balık küçük yiyin" ünlü Hollandalı ressam Hieronymus Bosch imza satıldı.
1557 Bruegel günah ile yedi gravür çevrimi yazdı.
1563 yılında, ailesi Brüksel'e taşınmıştır.
Onun yazdıklarının soruyu yanıtlarken, sanatçı hakkında çok şey öğrenebilirsiniz. Bildiğimiz gibi, Bruegel özel portreler ve nü yazmak değil. Portreler Bruegel atfedilen, sadece bir kesinlikle ona ait. 1564 yılında bu resim "Baş Hizmetçi". Şüphesiz sanatçının çağdaşı portreleri yazmak istekleri hiçbir sıkıntısı vardı, ama görünüşe göre, Bruegel gibi siparişleri kabul etmedi. 1565 yılında, resimlerinde bir dizi sadece beş eser hayatta hangi ay veya mevsim, yazılmıştır. Her ayın sayfa nereye asalet Ortaçağ sonlarında resimli dua kitaplarında dini metinleri genellikle bir takvim ile öncesinde. Değişen mevsim genellikle her ay karşılık sınıfların merceğinden canlandırdı. Ama mevsim Bruegel sınırsız manzara sadece bir parçasıdır, hem ormanlar, dağlar, su, hayvanlar gibi, önemli bir rol doğa ve insanlar oynar. Sürülerin "dönüşü. Kar Sonbahar "," Avcılar. Kış "ve haymaking - aynı boyut ve muhtemelen bir müşteri için yapılmış. İki diğerleri - "Hasat. Yaz "ve" karanlık bir gün. Bahar ". Van Mander müşteri serisi "ay" sonra acilen teminat olarak tüm resimlerinde verilen para büyük bir miktar, ihtiyacı olan ve daha sonra onları aldım hiç varlıklı Antwerp tüccar Nicholas Yongelinka çağırır.
Ayrıca Bruegel Sonunda bir köylü lakaplı bir ressam - Pieter Brueghel ve oğlu tarafından karıştırılmamalıdır değil.
Brueghel (veya ona atfedilen) tarafından otuzdan fazla yaklaşık kırk beş resimlerinde doğa, köy ve sakinlerini görüntü için ayrılmıştır.Kırsal alt sınıfların Faceless temsilcilerinin eserlerinin ana karakter vardır: rakamlar genellikle yüzünü gizleyen yapın. Sanatçıların hiçbiri benzer temalar üzerine eserler yaratmak için cesaret edemedi. Fakat birçok yeni eser tek tek rakamlar için sanatçının artan ilgi göstermektedir. Sanatçı ilişkisi hangi ortamda ikincil bir rol oynamıştır etmek, büyük insan figürleri yazmaya başladı. Bu resimler "Körler Sonbahar", "Fowler ve destroyer yuvalar", "sakat" ve "Misanthrope." www.karakalemresim.net
Pieter Bruegel Hollanda'da sapkınlar yok etmek emir ile Alba İspanyol Dükü ordusu Brüksel'e gitti kırk ilgiliydi. Daha sonraki yıllarda, Alba ölümü birkaç bin Hollandalılar mahkûm etmiştir.Onun son yıllarda Alba koruyan terör atmosferi yapıldı. Darağacında Brueghel, Magpie tarafından son eserlerinden birinde, Karel van Mander o darağacında bir saksağan bir resim ile karısını terketti "yazdı. O asılı görmek istiyorum Kırk ortalama dedikodu. " İspanyol hükümeti predikantov asarak utanç verici ölüm dayatmaya başladı kural ve Alba terörü ile ilişkili Gallows neredeyse sadece kulaktan dolma ve ihbarlar üzerine düzenledi. Boyama "Masum çocukların katliamı," Bir resim Herod kral düzenin uygulanmasına nezaret, siyah bir kötü adam var, bu adam albüm çok benzer, daha sonra Kral Philip II sanatçı Herod ile karşılaştırır.
Van Mander ayrıca sanatçının en iyi çağıran son resmi Brueghel "Hakikat Triumph," bildirdi.Bizim için bu, ayrıca, Van Mander adjoin hakikat ve kurgu ulaşılmış değildir.
Sanatçı 5 Brüksel'de Eylül 1569 tarihinde öldü. O Brüksel-in-şapelin Virgin kilisede gömülmüştür.
Yaklaşık üçte Bruegel resimlerinden oluşan tüm Viyana Sanat Tarihi Müzesi'nde bulunmaktadır. Rusya eser Bruegel eksik ve müzelerde.
ÖRNEK ÇALIŞMALARI
Pieterin resimleri çok detaylı ve uzun süreli çizimlerdir.Bugünkü tekniklerle örnek 3. resimi karakalem olarak bu kadar detaylı çizmeye çalışırsam sanırım günde 5 saat çizimle 2 ay gibi bir süremi alır.O kadar şahane çizmişki,detaylı ayırt edici,karışmamış,Ağızdan çıkan kalabılık insan topluluğuna bakarmısınız J verdiği mesajada cabası kıskanmamak elde değil.Sanatçının sabrına ve zekasına hayran kaldım .Benim yorumum şu,insanların yaşamı,kötülükler,kurtuluş ,isa ve din.üstteki ağaçtaki çan ve insana bakınız J dehşet bir çizim ne denebilirki.Birde bu çizimlerin nasıl kalemler çizildiğini bir düşünün size sadece 100 öncesinin iki ‘2’ kaleminin fotoğrafını sunim siz anlayın artık 500 yıl öncesini
Yukarıdaki kalemler çok eski değil faha 100—150 yıllıktır.Kurşun kalemin tarihçesi ,oluşumu,tarihi,örnek fotoğraflarını hakkındaki bilgileri web sitmede bu linkte bulabilirsiniz http://www.karakalemresim.net/kursun-kalem-tarihi-nasil-yapilir
M.E.Doğan
Francisco Jose de Goya-ve-Lusentes (1746 - 1828)
Francisco de Goya
Yoksul bir soylunun bir ana gilders ve kızları oğlu. 1760 yılından o Zaragoza H. Loos-ve-Martinez okudu.Yaklaşık. 1769 yılında o İtalya'ya gitti. 1771 yılında, eski tarih konulu resim için Parma Sanatlar Akademisi ikincilik ödülünü aldıktan, o geç İtalyan Barok geleneğinde freskler yazdı Zaragoza, döndü.
1773 civarında, Madrid yerleşti. Başlangıçta, 1776-1780 ve halılar için referans malzemeler (karton) 60 paneller, üzerinde kraliyet goblen fabrikada tamamlanm 1786-1791 yılında, F. Baillet ve stüdyoda çalıştık. Bu renk ve gündelik hayat ve festival halk eğlence iz sahneler laid-back zengindir.
Erken 1780 yılından bu yana. Goya bir portreci olarak da bilinir hale gelmektedir. Onun portre aslında kendine özgü görkemiyle (Kont Floridablanca, 1782-1783 arasında portre) idi ve daha sonra model ("Osuna Dükü Aile," 1787), bazen hafif ironi hariç değil, samimiyet yer verir. Bu yıllarda, Goya yavaş yavaş ince geliştirilmiş, parlak, ama dolgun değil, renklerin doğru ilerliyor. Bir pus içinde çözülmüş gibi rakamlar, önem kaybedecek.
1780 yılında Goya Madrid Güzel Sanatlar (1785 Müdür Yardımcılığı gelen ve 1795 den - Pitoresk ofis müdürü) seçildi: 1786 yılında 1799 Kral ilk ressam, mahkeme ressam atandı. Goya eserlerinde hayatın Beyan 1790'lar başında derin bir tatminsizlik., Fransız Devrimi'nin olayları korku içinde Charles IV reaksiyon yolu haline değiştirilir. Onun resimlerinde giderek zorlukla karanlıkta gösteriyor ki şekiller emici, gece karanlığının hakim hareket ediyor, ardından kısa bir süre onu dağıtmak.
Özellikle Goya zamanlama çekti: hızlı tüy çizim, gravür iğne bar Aquatint siyah ve beyaz etkileri kaşıma.
Goya sanatında şiddetli direnç kuvveti, zulmün gerçekliği görünür. Şu anda (sonbahar 1792 - Kış 1793), sanatçının ciddi bir hastalık sağırlığa yol açar.
Erken 1800 -. 1790'larda olağanüstü yaratıcılık Goya portre gelişti. Etrafında çağırarak, acil ve yalnızlık, insan hassasiyetinin sorunlu bir dünyada, ve cesur muhalefet geliyordu. Yazılım uçlu düzenlemede görüşünüz Goya gibi gülünç bir biçimde trajik formu tamamen İspanyol ahlaki, siyasi ve manevi temelleri çirkinliğini ifşa edildiği gravür ilk büyük dizisi "Los Caprichos" oldu "eski düzen." Goya kişiliksiz rasyonalizm tutkulu duygular, samimi düşüncelerini, hayal kösele uçuş tezat klasik sanatçıların ilk oldu.www.karakalemresim.net
İspanya'da yaşamın trajik çağında insanların kaderi felsefi ve tarihsel anlama Tür Napolyon'un işgali ve ilk İspanyol Devrimi (1808-1814) karşı ulusal kurtuluş savaşları döneminde ağırlıklı gerçekleştirilen, gravür "Savaş Afetler" idi. Serinin son sayfalarında Ferdinand VII ve şiddetli reaksiyon ortamı restorasyon oluşturuldu. Bu yıllarda, o Goya için, o (Prado artık boyama, 1820-23) olan duvarlar yağı ile boyanmış, ("Quinta del Sordo", yani "Wilderness House") bir ülke evde yalnız yaşayan son derece zordur. Bu ünsüz "Caprichos" fikirler geçmiş ve gelecek, doyumsuz eskimiş zaman çatışma ("Satürn") ve gençlerin enerji kurtuluş ("Judith") somutlaşan.www.karakalemresim.net
Daha karmaşık bir sistem gravür "Disparates" ("Atasözleri") bir dizi korkunç grotesk görüntüleri. Ama bile Goya baskıcı karanlığın en karanlık vizyonları yaşamın gelişimi onun için en güçlü tezahürü hareketi, duramazsın. Hareket "in the Garden Agony" ve ünlü resim gravürler sunak "Tavromahiya" bir dizi ritmik bir tema haline gelir "Smith." Karanlık resimler "Vodonoska" ve renklerin parlaklığı ise tekrar yakmak için yol verir "balkonda Mahi." İnsanlık ve bilgelik Goya'nın yaptığı otoportre (1815), T. Pérez bir portre, P. de Molina en yüksek ifadesini bulur.
Hayatının son dört yıldır Fransa'da Goya geçirdi. Litografi yeni bir teknikle (seri "Bordeaux Bulls", 1826) uygulanması sırasında gönüllü sürgüne yılında, yoldaşı göçmenlerin Portrelerimizi.
Bu zamana kadar, sanatsal kültür Goya etkisi Avrupa önem kazanmış başlıyor.
Büyük Sovyet Ansiklopedisi
Sanataçının 19. yüzyıllara ait çizimlerinden örnekler :
Albrecht Dürer (1471-1528)www.karakalemresim.net
Dürer Albrecht
Dürer - Alman Rönesans'ın büyük sanatçısı. Babası, Macaristan bir yerli, gelen ve 1486-1489 yılında kuyumculuk iş okudu - Wohlgemuth arasında atölyesinde, geç Gotik, Dürer üzerinde güçlü bir etkisi ilkelerini kabul kendi incelik ve gerçekçi grafikler erken Rönesans unsurları ile bir bakır işlemeciliği Schonhauer vardı.Eğitim Durer sırasında yürütülen çalışmalar, Yukarı Ren (1490-1494) boyunca hareket Geç Gotik ve Rönesans özelliklerini birleştiren, 15. yüzyıl Alman sanatının tipik örnekleridir. Gelecekte, İtalya ziyareti (1494-1495 ve 1505-1507) ve Hollanda (1520-1521) ile takviye hümanist öğretilerin etkisi, dünyayı anlamanın sanatının bilimsel yöntemler Dürer arzusunu güçlendirdi. O sanat doğanın sorunları yansıtan, çalışmada doğanın derinlemesine var, güzellik ve uyum yasaları, oranlar teorisini geliştirdi. Çok yönlülük özlemleri, yorulmaz takip Durer ve onun resimlerinde, suluboya, çizimler, baskılar ve onun teorik yazılarında ortaya çıktı.
Taze dolaysız izlenime Dürer tarafından erken manzara suluboya ayırır. ("Görünüm Trienta," "Pond House"), nerede o doğanın renklerini yakalamak ve onları ışık ve hava bağlantısı için çalıştı. Daha sonra tam mantıksal netlik şeklindeki yapısı, uzaydaki plastik hacim çok düzenli bir yerleşim için yenilikçi Alman sanat arzusu güçlendirilmesi için onun resim, yerel renk net bir karşılaştırma, sanatçı coloristic Venedik okulun ulaşmak üzere İtalyan sanat deneyimi bir ayağı oldu. Geleneksel Alman Gotik gergin ifadeden gidiyor, olağanüstü ihtiyat gözlemler görüntüleri ve çarpıcı ayrıntılar büyük hayati parlaklığını kaybetmeden Dürer. Tam analitik ve ayrıntılı tam ölçekli Çalışması, kompozit skeçler ve tamamlanan şövale levhalar - Yönlülük yetenek Durer çoğu tamamen onun çizimleri (900) olarak ifade edilmiştir.www.karakalemresim.net
Büyük yoğunluk ve sebat ile Dürer'' karakalemresim.net ''grafik şaheserlerini yaratmak, gravür (woodcuts ve bakır keski 100 gravürler için yaklaşık 350 tasarımları) çalıştı. Woodcuts "Apocalypse" (1498) bir dizi, o kamu duyarlılığı dönüm çağda, dünyanın sonu konusuna döndü. İşte muhteşem fantastik görüntüler onun beklentisi korkunç bir intikam, dünya-tarihsel değişim somutlaşan Dürer. Sonraki döngüleri "büyük bir tutku" (1497-1511 hakkında), "Meryem'in Hayatı" (1502-1511 hakkında) ve "Küçük Tutku" (1509-1511), o çizgilerin ritmik yapısı, hassas ve kırılgan, tüm gücüyle mükemmel sahiptir ve iç dinamikleri. Plastik form zenginliği için, çizgi ve hacim temizleyin ve geçişler kesme bakır Durer belirgin eğimine gravür. Zaten 1500-1503 yıllarında yaratılan gravürlerde şaşırtıcı incelik grafik dili ulaşan Dürer "atölye" en yüksek başarıları 1513-1514 yazdırır denilen üç gitti: "Süvari, Ölüm ve Şeytan" (1513) - sabredenlerdendi görüntü görevini takiben, "melankoli" (1514) herhangi Temptations karşı direnç, iç çatışma ve insanın yaratıcı ruhu anksiyete somutlaştırır, "Aziz Jerome" (1514) bir hümanist yüceltilmesine meraklı zihin araştırmacı oldu ve güneşli oda görüntüsü huzurlu konfor şiir cezbedici. Gravür gibi boyama ve çizim, Dürer İtalyan Rönesans sanatçıları ("Adem ve Havva", bakır işlemeciliği, 1504) örnek ardından, kendi boyutlarında bir çıplak figürü çalışmanın görüntü dönen tuttu. Gravürlerde önemli yeri köylüler (: 1497 ile ilgili "köylü Üç", "Dans köylüler", 1514 bakır işlemeciliği) canlılığı imgelerle dolu halk yaşamının motifleri aldı.
Dürer Alman Rönesans sanatçısı, ortaçağ sanatı anonimlik tam bir kopuşun yeni bir tür oldu. O Almanya ve yurtdışında bilinen memleketi şehir, şerefli bir pozisyonu kazandı ve en önemli hümanistler ile arkadaş oldu, imparator, prensler ve zengin burghers emir aldı. w w w k a r a k a l e m r e s i m . n e t
DÜRER’İN RÖNESANS DÖNEMİNDE AİT KARAKALEM TARZI ÇİZİMLERİ :
Düerin 3. cü çizimi ne kadar güzel değimli ?Kadınlar adamı dövüyor,bir çocukta kaçıyor.Çocuğun kaçışı şahane J erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır sözünü tam tamamlayan resim osla gerek J karakalem portre siparişi için 0505 670 11 88
Käthe Kollwitz (1867-1945)
Kollwitz Kathe
Yakın dönem karakalem ünlü ressamlarından biridir.Gerçekçi portre çizimler yapmıştır.ressamlardan biri
O işçi hareketi ve sosyalist fikirler karışmış bir ailede büyüdüm. K.Shtauffer Berlin Bern (1885-1886) ve Münih L.Herteriha (1888-1889) ile birlikte okudu. 1919-1933 Profesör Berlin'de AX, Naziler tarafından tahrik. 1927 yılında Sovyetler Birliği ziyaret etti. En iyi Avrupa devrimci gerçekçi sanat biri - Yaratıcılık Kollwitz Alman proletaryasının ve kurtuluş mücadelesine adadı. Hatta onun ilk gravür ve grafik M.Klingera esinlenerek taşbaskı karakteristik Kollwitz dramatik gerilim ve psikolojik şiddeti görüntüleri, dinamik kompozisyon, siyah ve beyaz kontrastlar bulunur. Serisi (1897-98) "dokumacılar Yükselişi" ve "Köylü Savaşı" (1903-1908) dayanılmaz yaşam koşulları ve ayaklanmanın yenilgisinden ayrıntılı bir hesaptır.www.karakalemresim.net
Özellikle ikinci kahramanca ve hüzünlü, dramatik finali sonuçlanan olaylarda yavaş artış, serisi, daha genel ve anlamlı döngüsü Kollwitz yüksek trajedi ve devrimci coşkunun yükselir. Birinci Dünya Savaşı 1914 - 1918 Kollwitz çekildi, kişisel trajedi prizmasından, oğlunu kaybettiği karanlık, kurbanlık tonda renkli işini (woodcuts "Savaş", 1922-1923, "Ebeveynler" serisi - sahip Alman askerleri için bir anıt, Belçika, granit, 1924-1932). Savaşın dehşetini ve kentsel gecekondu (taşbaskı döngüsü "Hunger", woodcuts "proletarya" 1924 serisi, 1925) ailelerin çalışma trajedilerinden akut duygusal algı Kollwitz onun yaratıcı oyun insancıl bir toplum içinde lider bir rol ile yakın ekspresyonizm hareket bir ölçüde . 1920'lerde oluşturulan posterler Alman Komünist Partisi tarafından yaptırılan, litografi "Gösteri", 1931; baskı, şiddet ve savaş, ve ("Memory K.Libknehta", gravür, 1919-1920 emekçilerin birlik çağrısında karşı bir protesto fikri ) 1931-1932 "Biz Sovyetler Birliği, savunmak". Son yıllarda Kollwitz savaş ölüm karşı çocukları korumak, anne litografi kahramanca görüntü 1942 yılında oluşturulan bir heykeltıraş olarak çalıştı.Ressamın örnek karakalem çalışmaları genelde trajediyi anlatmaya çalışmış
Bu sonucusunu mavi tonlu resmi ben ekledim aslında bu picassonun mavi dönemine ait bir yağlıboya 1901-1903 dönemine aittir. Bunu neden ekledim?yukarıdaki 2. resimdeki karakalem çizime bakınız anne ,baba,çocuk,olan resim. Bu alttali picassoya ait resimle kathe nin karakalemi ne kadarda aynı duyguyu veriyor değil mi ? Mehmet emin doğan 12.10.2012
Leonardo da Vinci (1452-1519)
Yandaki davincinin kendi oto portresidir.Pek torpil geçmemiş kendisineJ bunu neden dedim ? Ben kendimi çizerken birazcık saç eklerim,yada birçok karakalem portre siparişi veren insanlar benden görünenin dışında talepleri oluyor.Saç çoğaltmak,ben kaldırmak,kirpik uzatmak v.s gibi …Ama da vinci
Leonardo da Vinci Davinciye ait karakalem Örnekler :
|
El Yapımı Kağıt Nasıl Üretilir karakalem resim net sitesine ait içerikler
Malzemeler: doğal elyaf kamışı
3 gün: Çalışma süresi
Fotoğraf: Bir kamış kağıda Japon tarzı mürekkep çizimleri.
Tahıl ailenin yıllık otsu bitki - Bu kağıt için hammadde bitki "Reed" (Latince Phragmites) ve sapları vardır.
Mısır papirüs uzak bir akraba - Cane nehirler ve bataklıklarda ve ormanlarda bulunan deltalar, göllerin kıyısında yetişir. Kök koyu kahverengi spikelets sahip, büyük, kalın fırça, fırça ile biter.
Ayrıca, kağıt büyümüş olan, kışın bile, tüm yıl boyunca kaynaklanıyor yapılan karlı hendeklere bulunabilir.
Derhal uyarmak için böyle zahmetli bir kağıt, uzun ve sıkıcı değil, aynı zamanda kimyasal işlemler ile ilgili yapım sürecinde - insanlar ve hayvanlar için çok yararlı değildir.
Güvenlik önlemleri ve güvenlik kuralları hakkında unutma.
, Bulmak için başlatmak toplamak (Ben kamışı bıçakla kesmek için tavsiye) ve hammadde sıralamak için - - bitkilerin yaprakları ve kökleri gerekmez - Eğer hala kağıt kamışı üretiminde yapmaya kararlı iseniz hemen sapları ayrılmış olması gerekir, ama kabarık salkımların yararlı olabilir, bunlar olmalı Ayrıca sapları ayrılmış, ama (daha sonra ayrıntılı bilgi) atmayın.
Sapları üzerinde tüm sabit eklemler de çıkarılması gerekir, kapak ile büyük bir emaye tencereye içine katlanmış, 5-10 cm parçalar halinde saplarını kesti, alkali çözelti dökün ve kısık ateşte 3 ila 4 saat kadar pişirin. Bir kez ham soğutulmuş pişirilir - musluk suyu içinde birkaç kez durulanmalıdır gerekmektedir. Ham bu kimyasal tedavi tamamlanmış - veri işleme amacı -, yumuşak sapları yapmak lifleri içine tabakalandırmak ve mukus açık.
Mekanik işleme adım tokmaklarla küçük lifler içine çiğ ve haşlanmış yarma sapları ayırmaktır.
İhtiyaç duyulan şey bir otomobil sabır değil!
Bu aşamanın sonunda Stalks bir "pamuk" haline gelmelidir.
Tüm sabit olmayan yarılabilir payet (örneğin oluşabilir gibi) kalabalıktan ayıklayın.
Böyle bir sonuç üzere olduğunu almalısınız - kağıda dökme hangi bir topun içine kalıp küçük bir elyaf.
Bazı lifler daha bir blender ezebilir ve bazı uzun bırakın - kağıdı geleceği gücü.
Bu hamuru. (Kağıt Döküm o fotoğrafta Ben kesinlikle daha fazla akışkan olmalı)
Suyla Fiberler - dokunmatik doku çok ihale.
Bu aşamada, su (- alternatifler var fakat, PVA tutkal ya dr.kleevoy viskoz bileşen) için nişasta eklemeniz gerekir.
Bu hamuru bir kare kase gerekli ve hatta tüm havuz daha iyi.
Kağıt döküm ekran - Ek - biz sıkı bir ızgara ile uygun büyüklükte çift çerçeve sunar.
Fiber kamışı iyi su yakalamak ve ızgara üzerinde dökmek yok - Kağıt düzgün ve ince görünecektir böylece.
Kumaş pamuklu bez uzunlukları koymak Kalıplı yaprak, bir yığın yatıyordu ve hava ya da demir dosushit sonra, birkaç saat için baskı altına.
Açık sarı, esnek, dayanıklı ve KAĞIT VE KAĞIT - Kağıt şaşırtıcı güzel dönüyor!
Ben yaptım ilk örnek kamış kağıt, ışığa Bu tarama ve sac.
Kağıt için de uygundur saman (sapları), hemen hemen tüm tahıllar - bu çavdar, yulaf, buğday, vb olabilir - doğal renkleri kağıt soluk yeşil zengin sarı değişebilir.
"Süpürge" kamışı yapılmış bu kağıt, - yumuşak, dokunma, benekleri ile dayanıklı, koyu kahverengiye kadar ipeksi. Emin olun ve bunu iyi kullanmak için bulabilirsiniz.
Kimyasal ve mekanik işlemler - Teknoloji aynıdır.
Mürekkep çizimler ve suluboya kağıdı için kamış boya düşük emilimi ve akışkanlığı zhelatirovat gerekir.
Kağıt bitmiş sac düşürmek ve daha sonra kuruması için 1-2 saniye jelatin çözüm Bunu yapmak için.
Ve bir tükenmez kalem ve kurşun kalem çizimleri ile kayıt için böyle özel tedavi olmadan uygundur.
Reed kağıt döküm ve kalın olabilir - polukarton, ve çok, çok ince!
Bu kitap o ve benzersiz kart sayfalarından, çizmek için güzel!
ranslar: Değil iyi I.S.Goryushkin Yu-Sorokopudov. L., 1968.
Tarihi PM Ile Boklevsky. Elshin Ryazan ilinde 24 Haziran 1816. O hiçbir resmi sanat eğitimi aldı. İlk olarak, o St Petersburg Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun oldu ve daha sonra sermaye içinde yaşayan, ilinde, o ("yabancı ziyaretçiler") Güzel Sanatlar Akademisi'nde bile KP Briullov, 1845 yılında dahil olmak üzere çeşitli öğretmenler ile okudu ama onun lucre sorun nispet ve özellikle kötü karikatürler boyunca muhafaza hiç. Lütfen izinsiz alıntı yapmayınız karakalemresim.net karakalemresim karakalem resim .net
Onun albümü litografik piyasaya tanınan Nikolai Gogol (1863) tarafından "Müfettiş" ve illüstrasyonlar. Bunlar komedi keskin bir azarlama ülserler Rus gerçeği nedeni oldu kutladı: hayır dedikleri bir gazeteci altında reissued oylandı beş yıl acaba "bürokratik ilmihal." Başarı cesaret bulan Boklevsky Gogol'un "Ölü Canlar" (1860) ve "tip" bir dizi yarattı.
Dergilerde yayınlanan rakamlar yaygın olarak bilinen, onlar tamamen şiirin karakterleri tasvir, sadece 1881 yılında yayımlanan, sanatçının güçlü olumsuz özellikleri ve fiziksel çirkinliği vurguladı - bu Gogol'un performans karmaşıklığı ile çeliştiğini, ama zaman Rus kamuoyunun ruh tarafından etkilendim. 1870 yılında.
Boklevsky rakamlar ikinci versiyonu oynadı - rahat, ama daha az etkileyici. Buna ek olarak, İvan Turgenyev (1869), Fyodor Dostoyevski (1881) ve Melnikov-Pechersky (1882) eserleri resimli. Bu çalışma aynı zamanda bir başarı, ama onlar Gogol resimlerde açıkça düşüktür.
Sanatçının yaşamının son dönemlerinde, çünkü yoksulluk ve hastalık zordu, ama onun çizimler üzerinde ölümüne kadar neredeyse çalışmaya devam etti.
AM Öldü Moskova'da Boklevsky 22 Ocak 1897.
Sanatçının 150 yıl önceki karakalem çalışmalarına bakalım:
gercek hurrem sultan portresi,fotoğrafi,resmi,tablosu ,bilinmeyen resimleri,